Er det Sture Stork som er tilbake på besøk?
Eller om dette er to nye storker som er kommet på besøk til oss på Heggvin gjenvinningsstasjon og avfallsanlegg i Løten.
Må ta hensyn til sikkerheten
Vi forstår veldig godt at dette er spennende for alle fugleinteresserte. Derfor må vi presisere at av sikkerhetsmessige hensyn er det ikke lov til å ferdes rundt inne på anleggsområdet. Her er det full drift og mye anleggstrafikk. Vi ønsker ingen ulykker og må derfor be alle om å respektere disse sikkerhetsreglene. Som privatperson er det kun gjenvinningsstasjonen med hageavfallsmottaket som er tilgjengelig.
Har de reist videre?
Storkene ble først observert på Heggvin lørdag 9. mai 2026. Det er ingen tvil om at storkene nyter vårsola og kikker etter spennende matfristelser. Bildene du ser her, er tatt mandag 11. mai kl. 14. I dag, tirsdag 12. mai, har vi ennå ikke sett noe til storkene - så kanskje har de reist videre på nye eventyr...?


